Automatyzacja marketingu

 

Automatyzacja marketingu


Automatyzacja Marketingu (ang. Marketing Automation) pozwala skrócić dystans między Twoją Firmą a klientem i zareagować na nadarzającą się okazję szybciej, niż jest w stanie to zrobić człowiek.

Odpowiednie przygotowanie i stosowanie mechanizmów Automatyzacji Marketingu stanie się czynnikiem zwiększającym przewagę Twojej Firmy nad konkurencją.

Czym jest Automatyzacja Marketingu?


Narzędzia wykorzystywane do Automatyzacji Marketingu pozwalają na gromadzenie i przetwarzanie danych pochodzących z wielu źródeł. Analiza zachowania użytkowników oraz danych socjodemograficznych służą do opracowania prognoz i szacowania "wartości" każdego internauty z osobna jako potencjalnego klienta. Umożliwia to skupienie działań marketingowych na użytkownikach, które z największym prawdopodobieństwem kupią Twój produkt/usługę.

Automatyzacja Marketingu, dzięki identyfikowaniu użytkowników Twojej strony internetowej oraz monitorowaniu ich zachowania za pomocą plików cookies, pozwala następnie personalizować komunikację, np. segmentują klientów według ich zainteresowań czy wysyłają wiadomości dopasowane do historii konkretnego odbiorcy.

Korzyści jakie przyniesie Twojej Firmie Automatyzacja Marketingu


Lepiej poznasz użytkowników Twojej strony internetowej i ich intencje zakupowe.

1
2

Strategicznie zaplanujesz Twoje relacje z klientami, przez co zbudujesz ich zaangażwanie, które przynosi zysk.

Dzięki wspólnej wizji działania Twojej Firmy polepszysz jej wyniki i skuteczność dział w Marketingu i Sprzedaż.

3
4

Dotrzesz do internautów, którzy z większym prawdopodobieństwem zostaną Twoimi klientami.

Udoskonalisz przekaz Twojej Firmy w najlepszym momencie i najlepiej dobranej formie.

5
6

Zwiększysz efektywność marketingu w Twojej Firmie poprzez eliminację wielu punktów "prac ręcznych" i opieraniu się wyłącznie na intuicji i doświadczeniu.

Obniżysz koszty działań marketingowych dzięki koncentracji na działaniach, które mają większy potencjał.

7
8

Zyskasz lojalność Klientów i skłonisz ich do ponownych zakupów.

Dzięki Automatyzacji Marketingu

dostarczysz klientom Twojej Firmy wartościowe treści


Celem Automatyzacji Marketingu jest dostarczanie właściwej wiadomości do właściwej osoby we właściwym czasie. To narzędzie kończy z masowym mailingiem czy atakującymi użytkownika banerami z ofertami, które go nie interesują. Bazuje na wspieranie procesu decyzyjnego użytkowników Twojego serwisu przez dostarczanie wartościowej wiedzy oraz dbanie o personalizację ofert

Wprowadzimy Automatyzację Marketingową w Twojej Firmie


  • Określimy cel i wybierzemy narzędzia do jego realizacji.
    Wspólnie z Tobą określimy, jakie zadanie ma spełniać Automatyzacja Marketingu w Twojej Firmie. Wybierzemy odpowiednie narzędzie – lub zestaw narzędzi – które pomogą zautomatyzować komunikację z Twoimi klientami.
  • Stworzymy szczegółowy plan i schematy komunikacji.
    Zaplanujemy kiedy, co i do kogo ma być wysyłane. Stworzymy formularze pozyskiwania danych i plan rozmieszczenia ich na Twojej stronie internetowej.
  • Opracujemy i wdrożmy działania content marketingowe.
    Stworzymy wszystkie potrzebne teksty, a w oparciu o przygotowane materiał sformułujemy ścieżki edukacyjne dla klientów. Opracujemy teksty wiadomości i komunikatów, jakie zobaczą Twoi klienci.
  • Przetestujemy przyjętą strategię komunikacji.
    Zgromadzimy i porównamy wyniki, przeanalizujemy je i dzięki temu wybierzemy świadomie najbardziej efektywne rozwiązania.
  • Monitorujemy procesy.
    Po wdrożeniu obserwujemy całość komunikacji i w razie potrzeby usprawniamy ją - odpowiednio skracają lub wydłużają poszczególne etapy komunikacji.